--

Proiectarea unui sistem termic solar – comunicarea cu clientul (4 din 10)

Comunicarea sinceră câștigă respectul clientului

Proiectantul trebuie să contacteze clienţii imediat după semnarea contractului şi să discute cu aceştia modul în care înţeleg proiectul. Proiectantul poate răspunde la orice întrebări pe care le are clientul, poate afla care sunt aşteptările sale şi poate scoate la iveală orice probleme înainte ca proiectul să avanseze foarte mult. Apoi, proiectantul stabileşte o vizită la locaţie pentru a verifica diferite părţi ale acesteia, în special acoperişul şi zona echipamentului tehnic, precum şi o întâlnire cu orice persoane interesate care au o influenţă asupra proiectului. Proiectanţii trebuie să comunice foarte bine cu persoanele interesate despre orice aspecte negative potenţiale, precum posibile probleme structurale, astfel încât toate părţile să fie avertizate dacă apar orice fel de probleme. Compania dvs. va câştiga respectul clientului dacă sunteţi sinceri despre orice riscuri potenţiale.

Vizita la locație

Proiectantul trebuie să cunoască deja cadrul general al locaţiei pentru sistemul solar termic, prin discuţiile cu echipa de vânzări, cu toate acestea trebuie să viziteze locaţia şi să vizualizeze totul holistic. Proiectantul trebuie să acorde timp cercetării locaţiei şi să considere toate posibilităţile, căutând lucruri pe care echipa de vânzări poate le-a scăpat din vedere sau pe care clientul nu le-a declarat, precum necesitatea de a înlocui un echipament existent. Alte sfaturi pentru a valorifica o vizită la locaţie includ următoarele:

Familiarizaţi-vă cu locaţia şi cu clientul

Etapă din proiectarea şi realizarea unui sistem termic solar

Etapă din proiectarea şi realizarea unui sistem termic solar

Puneţi foarte multe întrebări despre procesul de încălzire pe care sistemul solar termic proictat de dvs. îl va alimenta:

– De câte ori este pus în funcţiune? Câte zile pe săptămână?
– Care sunt toleranţele de temperatură?
– Cine întreţine echipamentul sistemului termic?
– Cât de des se efectuează activităţi de întreţinere asupra echipamentului sistemului solar termic?
– Există un punct slab în sistemul termic existent?
– Funcţionează sistemul existent la capacitate maximă?
– Poate boilerul să suporte apa preîncălzită?
– Solicitaţi informaţiile de contact ale companiei sau ale persoanei care întreţine sistemul existent de încălzire.

Confirmaţi măsurătorile acoperişului şi ale camerei tehnice.

Confirmaţi starea şi tipul acoperişului, precum şia echipamentului existent cu care sistemul solar termic va fi conectat (încălzitoare de apă, pompe, răcitoare şi altele).

Confirmaţi dimensiunile şi tipurile existente de pompă.

Verificaţi sursa de alimentare cu energie electrică şi stabiliţi modul în care sistemul va conectat la aceasta.

Faceţi fotografii şi luaţi notiţe.

Identificaţi potenţialele aspecte de legislaţie (autorizaţii, cerinţe de ventilaţie şi altele).

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (25 votes cast)
Proiectarea unui sistem termic solar – comunicarea cu clientul (4 din 10) , 5.0 out of 5 based on 25 ratings